Sep 5, 2014

Preparing my workshops in Europe - Vorbereiten der Europaworkshops - Préparation de mes workshops en Europe - Preparación de mis workshops en Europa




I will be soon taking my plane. Before that my daughter will marry here in Argentina where I live now. She fell in love with the son of a friend when she came visit on January last year. I am very happy that she will stay near me because my other six children are living in Austria.

Because Christmas is the next annual theme I begin doing some angels trying to use new techniques. For instance the ones used for the wings, hair and some overall details. The angel is about 7"/18cm without wire and will be great for hanging from a branch or tree because of its weight. Can you imagine it has only 0,32 oz/9gr? I selected some wonderful materials of my stash, like silk roving, lace, a self made paper mussel and treated the wire and beads as when doing a jewel piece.

It is very difficult to take photos that really show the details and strenght of the doll. I will be happy to show it at my workshops so that the students will be able to see the real effect.


Ich werde bald ins Flugzeug steigen. Vorher wird noch meine jüngste Tochter einen Argentinier heiraten, den sie voriges Jahr während eines Besuches kennengelernt hat. Ich bin so froh, dass mindestens eines meiner sieben Kinder in meiner Nähe wohnen wird!

Weil die Adventszeit das nächste Thema des Jahres ist, werde ich mit dieser Serie von Engeln beginnen. Ich habe neue Techniken für Flügel, Haar und manche Details entwickelt. Der ist 18 cm lang - ohne Draht - deswegen kann man ihn von einem Zweig oder am Weihnachtsbaum hängen. Können Sie glauben, dass er nur 9gr wiegt? Ich habe ihn mit ausgesuchtem Material meines Lagers angefertigt, Seidenvlies, Spitzen, selbstgeschöpftes Papier, usw. und ich habe auch den Draht mit Glasperlen wie Schmuck behandelt.

Es ist ziemlich schwierig gute Fotos von weiß auf weiß zu machen und ich werde froh sein, wenn meine Workshopsstudenten ihn in natura sehen können, damit die Details zur Geltung kommen.


Je vais prendre l'avion qui m'enportera en Europe dans dix jours. Avant ca, ma plus jeune fille se mariera avec un argentin, fils d'une amie, et restera à vivre près de moi. Je suis contente d'avoir au moins un de mes enfants en Argentine car les autres six vivent en Autriche.

Je commence à faire des anges de Noel car le temps passe vite et je veux faire une série angelicale... J'ai essayé des techniques nouvelles pour les ailes, les cheveux et quelques détails de plus. Ils sont vraiement légers, 9gr! On peut les pendre d'une branche ou de l'arbre. J'ai utilisé des materiaux exquis comme la soie, des perles, dentelles, un papier fabriqué par moi meme, ...

C'est difficile de prendre des bonnes photos blanc sur blanc. Je suis contente de pouvoir montrer l'ange original aux participants de mes workshops pour qu'ils voient la différence.



Voy a tomar el avión que me llevará a Europa para dar mis workshops dentro de pocos días. Antes, mi hija menor se casará con un argentino que conoció aquí el año pasado, cuando me vino a visitar. Estoy contenta de que por lo menos uno de mis siete hijos se quede a vivir en la Argentina cerca mío.

Empecé a hacer una serie de ángeles de Navidad. Ensayé nuevas técnicas y usé unos materiales muy preciosos de mi pila en el taller. Vellón de seda, puntillas antiguas, perlas y papel hecho por mí.  

Es muy difícil tomar fotos buenas de blanco sobre blanco. Estoy contenta de que mis alumnas podrán ver la pieza original y sus detalles.




3 comments:

  1. Beautiful! I like all .. Very nice

    ReplyDelete
  2. Congratulations to your daughter on her forthcoming wedding. Your Christmas angel is beautiful - everyone will love her.

    ReplyDelete